Kiedy przestać używać smoczka?

Dzisiaj opowiem trochę o relacji Julka-smoczek. Jak to u nas wygląda? Kiedy jest właściwy czas na odzwyczajanie dziecka? Jestem ciekawa jakie są Wasze doświadczenia! Piszcie w komentarzach! Miłego oglądania 🙂

7 myśli nt. „Kiedy przestać używać smoczka?

  1. nie mówi się „odcinku”, tylko „odcinka”…po drugie, najlepszym momentem na oduczenie dziecka smoczka jest to ok. 4-5 miesiąc, gdyż dziecko traci odruch ssania, w związku z czym nie potrzebuje już ssać tak jak wcześniej…oczywiście jeśli dziecko używało smoczka cały czas, całymi dniami, jest mega przyzwyczajone, ale jak ktoś decyduje się na używanie smoczka, powinien umieć go używać….ja nie miałam żadnych problemów, odstawiłam smoczek po 5 miesiącu i dziecko nawet tego nie zauważyło, nie zwróciło uwagi, bo smoczek był używany w wyjątkowych sytuacjach…a starałam się zastępować smoczek swoją obecnością, miłością i innymi przedmiotami, które sprawiały, ze dziecko doszło do momentu samouspokajania….

Skomentuj

